......si pemburu cintamu.......

SEMALAM adalah kenangan, HARI INI yang perlu dilalui dan dihargai, ESOK sesuatu yang tidak pasti kan terjadi..


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sabtu, 3 Disember 2011

andai~


"HANYA AIR MATA YG MENGALIR"

andai aq tau hari akan datang aku akan menangis krn perpisahan, n kehilangan dirinya dlm hidup aq...
aq tak nak sekali pon mengenalinya, lalu menyayanginya....
sb aq tak sanggup mhadapi realiti perpisahannya aq dan dirinya,

andai tidak diberi sekalipon aq tuk temukan dirinya, 
aq tak kan penah kenal dan sygi die, pasti aq merasa begitu merugikan,..

jauh mane pon aq pegi, jika aq ditakdirkan berjumpa dgn nya, aq ttp aq berjumpa..dan se-elak mana pon aq akn tumbuh rasa syg...

pertemuan ini, aq tak pnh meminta,..aq tak pnh menghalang..
mmg aq tau kenyataan nya aq akn menangis krn ia bukan milik aq selamanya,

walaopun aq tau aq akan menangis akan datang, tp cukup la aq merasa bahagia memiliki hati nya walaupon tuk seketika...
dan aq bahagie ada kau walaupon tidak slalu disisi ku


Isnin, 21 November 2011

TERBAIK!!!



aq follow up setiap kali perlawanan bola sepak SUKAN SEA 26 ni...
tak sia2 aq follow 1 demi 1 perlawanan malam ni berakhir sdh ...
ALHAMDULILLAH berkat dari-Nya kita skg bergelar 
KUASA TERKUAT ASIA TENGGARA.... 

ni lah muka wira2 kita,.terima kasih sb harumkan nama negara kita..


strawberi


ni lah muke yang nak kate ketat tak ketat sangat... nak kate suke tak suke sgt..
tapi epi la sb ade budak bg aq mam strawberi kat kilang tu.....
ade sowang budak ni pg2 ag jam 8.40 aq bg aq strawberi,..
pas tu aq dapat keychain butterfly....
die balik dr bcuti cameron aritu. beli plak g bagi aq...
aq amek ajew la....
masyeh byk2 eh.. hehehehe ^_^

Sabtu, 12 November 2011

padan muke!!

puas hati ko sb ko da saketkan hati ko sendiri.. 
dOnt blame me..
aq tak nyesal pon kehilangan ko,
sb aq da tau ape hikmah perpisahan ni..
n skg aq bahagia skg ng khdupan aq

Isnin, 31 Oktober 2011

balasan

setiap yg dibuat akn terbalas...
skg da tbalas da...
aq tak ckp papepon,,,..tak mdoakan pon.. 
tapi ALLAH maha adil...
die tau saketnye aty aq dulu....
skg ko block aq...
hahahaha!!!!
ko sdri saket aty sb ko sdri da lukakan hati ko sdiri...
aq tak pnh saketkan aty ko.
da aq cube yg terbaek tuk ko, tapi ko lukakan aty aq...
ko wat aq mcm sampah...
ko buang aq campak cmtu je perasaan aq...
mcm taik ko wat
skg ko rasekan....
bganda2 owng yg aq lukakan kerana cinta aq kat ko,
n krn cinta aq yg ko campak
tnpe pk walau sesaat ape yg aq tlh lakukan demi kbahagiaan ko..
ALLAH TU MAHA ADIL, TERIMA DOA HAMBA TERANIAYA


Selasa, 18 Oktober 2011

adab berkawan..

sori beb, 
cOz aq delete ko dlm list fren aq...sb ko tak layak nk bkawan ng aq...
aq bwu knl ko 2,3 minit je... so jgn nk ckp kasar ng aq walopon mmg ko da tbiasa ckp mcm tu...
ko nk ckp sila guna kepala otak ko ... ane adap ko nk ckp aq lembab bile aq tak phm bahasa singkatan ko...
so.. GET OUT!!!
aq tak rugi pape pon tak bkawan owng mcm ko...
sori... GUA MMG KEREK!!

Khamis, 13 Oktober 2011

plez!!

tolong jangan sebut lagi pasal die pd aq,,,
aq x nk dengar lagi..
walupon mg aq akui gembira mendengar tapi dsebaliknya laen...
so jangan sebot lagi pape pasal die...
sb aq sedang mencuba MEMBENCI diri nya..

Ahad, 2 Oktober 2011

aku X sombong

ade dak ni ckp aq sombong.... aq sombong kew?
aq se aq tak sombong... tapi aq MEMILIH...
nk plak aq kwn ko kalu ko asip sebok nk tnye hal2 bkait2 perasaan..
aq tak suke ko,.. ko sebok nk tnye nape aq tak suke tak nak kat ko...
hak aq la nak pilih sape....
da aq xcept ko sbg kwan da ok la....
kalu aq kate ko kawan n adeq2 aq jgn la ko nk bharap lebey2...
ble aq bg no tepon bukan aq nk ko ganggu hdop aq ni...
aq rimas la ble ko sebok nk merajok ble aq tak nk angkat ko tepon...
aq rimas la bile ko msg aq mls nk balas ko mengajok...
ko ngat... ko tu sape bg aq...
so... bile aq kurang layan ko bkn sb aq sombung..
tp dsbbkn sikap ko tu... tlg ubah..
aq tak suka dipaksa2..

future way


FUTURE WAY

bercakap pasal FUTURE WAY/ MASA HADAPAN mmg sume owang nak BERJAYA.
nak yang TERBAIK tuk diri sendiri, keluarga 
mcm tu gak aq..... aq nk yng TERBAIK tuk hidop aq.  Memandangkan umur aq yang semakin lanjut, aq mula pikir ape yang perlu aq wat utk hidop lebih terjamin bila aq da berusia...
bila aq da tak larat, bila aq saket... bila aq da takditerima bekeja lg...
wat mase ni usia yang muda bujang ni ley la aq "huhuahuha" tapi tuk 20 thun yng akn datang??
tak kn aq nak nangis bila aq tak PUNYA apa2..

aq ditarek oleh sowang kawan utk join 1 program,
mse dgr mmg tak menafikan pulangan yg dterima atas usaha kita.. sedap dgr ditelinga. bila dgr pulangan lebih dari gaji yg aku kerja siang malam bersekang mata...

tapi betul ke??
hidop akn betul2 terjamin dgn join program ni?
aq bukan nak kaya , geng!!
aq cume nk hidop aq lebih terjamin bila aq tua nt.

aq tak nk hidop bergantung ng owng...
jika hari ini kita rase sseowng itu sayang n cinta kite dan ingin berkahwin ng kita,
terjamin kah dia benar2 menjaga kita hingga ke akhir nafasnya??
terjamin kah yang perut ni di isi??
terjaminkah yang kita tak akan hidop merempat??

manusia ni lidah die manis kalah MADU,
bisanya die kalah RACUN..
JANGAN PERNAH BERHARAPAN TINGGI WALAUPON SEKALI...

KRN MANUSIA MUDAH BERUBAH KATA2 NYA


sebuah pohon

aq g amek alia kat ILP Tangkak, tercari2 aq sebatang pokok yang tak berapa tinggi tak berapa pendek... 
" eh tak ade??"
"mane pokok tu??"
aq diam aje la sampai la alia kuar sdari gate ILP tu...
" eh alia, mane pokok kat cni?? da kne tebang ea? "
" mmg aq datang blaja cni tak ade pon pokok kat ctu...." kata alia
" hmm~ pokok tu ade nama aku ng .....aq kikir mase nk outing g Gunung Ledang "

pokok tu da tak ade, da ditebang...
pokok tu da dibuang tak tahu ke mana... agaknya mcm tu la nama aq dalam hati nya.
HILANG..

Khamis, 15 September 2011

fakta atau akta??

skang ni aq nak cite, sesuatu yg mungkin kOwank setuju n ade yg kOwank x setuju
tapi ape yg aq rase ni mmg benar2 berlaku kat diri aq...
percaya atau tidak?
kalu aq kate....
KAWAN LELAKI ITU LEBIH IKHLAS BERBANDING PEREMPUAN.
buktinye, kwn2 aq yg lame2 cari aq.. cari kwn2 sume dari aq walupon tak sume aq leh tolong... kalo nk dibandingkan kwn2 perempuan time aq sekola dulu, bertahun2 lame nye... tapi tak ade pon kate cube tuk mendekatkan diri ng kekwn ....
bezanye kwn yg kite sngka ikhlas dulu upenye pentingkan diri...
bile msg 2,3 kali balas da senyap... katenye tak ade kredit,.. yg lg sakit aty, die kate,,, kredit aq tuk pakwe aq aje....
bkn aq nk agung2kn berkawan lelaki itu terlalu baek.. yg perlu tu berhati2 n jgn terlalu mempercayai,

Rabu, 31 Ogos 2011

raya 2011

raye pertama...

  • aq ng family aq da merayap sampai ke n9, g Palong Timur... 
  • pastu balik tu kitowng g Bakri,Muar.. beraya kt umh mak angkat aq plak.. 1 hari bjalan naek pnt badan. da tu aq muntah2 lak tu g Palong Timur tu, ceh!!! ntah smpai ble la aq nk baek dr mabOk kenderaan ni. balek tu sume lepak mane tak nye bjalan smpai mlm..
 raye ke-2

  • aktiviti ni ag serOnok...
  • kitOwng tOng2 adeq beradeqbawak mak abah g tengOk wayang.... nak tau citer ape kitOwng bawak depa owng tgk?? 
  • ni ha aq pose ng poster ni la citew nye....
  • klaka glew mmg layan r...











tapi aq lemah ckit ng kakak aq ni dok jerit2, top muke... menyirap je dok sebelah die.. huh!!! bwu nk menghayati antu tu die da jerit... TEPERANJAT BOBOY!!!

dok bersidai2 kat tiang tengOk manusia yg beritu ramai.. sambey pOse2.. layan~~~~



balik dr wayang g tanjOng lak... peh.. ramai ag manusia. badan da penat da.. ktowng wat kputusan  tuk balik umh je la...
 papepOn, im ENJOY WIT MY FAMILY!!!!

Sabtu, 30 Julai 2011

lelepak.. agagaga~


24hb ari tu
aq lepak ng kekwn aq sampai 12 mlm lak tu jalan kt mlaka, aq tgk ctew
SENARIO OPS POCOT kat MP.. syOk la gak ... aq tgk D gelak bukan maen ag... pak kal la aq ni tak pndai gelak glew
ckit2 aje yg aq mampu.... papepon aq ade snap beberape pic nanti aq masok kn kt blog ni... pasal aq lom amek transfer pic tu ke hp...
pastu aq g jejalan kt MELAKA SENTRAL, amek kak huda....n last g GIANT MELAKA jumpe kwn rizki..
papepon, aq epi.... sb mipi aq jadi kenyataan... aq teringin nk jalan ng D sambil pegang tangan die.. akhirnye aq dpt... da r nk jumpe n date punye la payah ni pon aq dapat kuar ng die sb kakak die ade skli.. huhuhu~~
ape pOn tak ley..
tapi papepOn aq epi!!! dpt bsama seharian dgn awak

Rabu, 20 Julai 2011

saket kepala pk

BODOHNYA aku bila aq fikir kau yang TERBAIK
sehinggakan aq sanggup buang SEGALA-GALA yang aq ada disekeliling ku...
SILAPNYA aq fikir kau lah cinta yg aq cari, dan memberikan peluang kedua setelah kau kata menyesali perpisahan yg lalu..
MALANGNYA aq bertemu orang yg seperti kau, menuduhi aq mencemari akal fikiran kau..
sedangkan aq tak penah memaksa kau tuk datang dan mencari aq semula...
KEJAMNYA perasaan ini bila ia mula terasa saket dan menyesali setiap yang terjadi....
HINANYA aq bila aq sanggup mengutamakan kau lebih dari diri sendiri.. aq sanggup tak mkn, aq sanggup tinggalkn masa tuk keluarga, aq sanggup bhujan panas..aq sanggup bdiam ketika saket bg memastikan kau selalu sehat...

sb aku telah dibutakan dgn aq rasakan itu cinta,
dan rupanya ia palsu bagi aku.
THANKZ~~ kerana melukai aku

Selasa, 19 Julai 2011

macam mane ni??

bile sy rindu sy tgk pic awak...
saya senyum owng2...
bile saya nak tidur, saya tgk pic awak lagi....
kekadang sy amik perfume awak, sy letak kat bantal saya...
lena saya tidur....
saya tidur kat umah awak...
bergaduh ngan awak...
" tak nk kawan 5 minit!!!"
nt saya datang smackdOwn awak...
awak cakap.. "saket la!!! gendeng~~"
bile tak jumpe rindu~~
bile da jumpe gado...
ade aje nk wat saket aty..
papepOn, saya SUKA awak...
SUKA awak sesangat2... (^_^)

Khamis, 14 Julai 2011

rambOt pendek, pacak2~~

kalu cakap je rambot kOntot2 ni msti owng kate, budak ni pengkid... budak ni tOmboy..tapi ape citer pulak  bile aweq2z yg skg ni da guna rambot cm kitOwng ni.. jadi mcm mane nk kenal dOwang ni para aweq2z? jd bile dlm keramaian tu jadi kOmpius nak2 ag bile da para aweq pOn da ramai keras mcm kiteowng.. bile kite tgk die pOn da npk same taraf. tapi bile ditanye nape dr rambOt panjang nk pOntng mcm ni??
dowang jawab...
1) frust
2) saje ikOt trend..
huh~ mengeluh aq  tgk downg yg dulu cun2 belaka da mcm aq.. tak selera aq tgk.. para2 aweq, jgn lew potong wambot mcm kitowng sb potongan rambot juga merupakan melambangkan identiti ssowng...  itu bezanye kOwng aweq2 ng kami penk2..

Khamis, 7 Julai 2011

suka awak

saya suka awak... saya rindu awak.. saya sayang kan awak
tapi saya tak pasti sama ada
saya cinta kan awak atau tidak..

hati berbunga~


hati da mula berputik sesebuah perasaan...
SECRET,~~~
sq akn selalu cube wat yg terbaek, sehingga lah terhenti di sebuah perhentian harungan yang bernama TITIK NOKHTAH.

Isnin, 27 Jun 2011

hari ini @ hari akan datang


hari ini,
saya dapat peluk tubuh awak.. bila saya perlukan awak,
tapi tak mustahil
hari akn datang,
tubuh ini tidak dapat saya peluk bila suatu hari awak bukan lagi milik saya....

hari ini,
awak kata .. awak sayang sgt2, n cintakan saya....
tapi tak mustahil la,
hari akan datang,
awak akan kata... saya tak sayang, saya tak cintakan awak...

hari ini,
awak kata.. " kenapa lah saya tak bertemu awak sebelum ini"
tapi tak mustahil la,
hari kan datang awak akan berkata
"kenapalah aku jumpa owang mcm ko ni"

hari ini,
awak kata...
"saya tak kan menduakan awak, sb sy cintakan awak... awak di dalam hati saya saja"
tapi tak mestahil la
hari akan datang awak akan kata,
" saya tak cintakan awak... awak da tak ade dalam aty sy..."

dan disitu lah bawu aq tau...
cinta itu tak sama mcm ucapan yg lepas2...
kata2 itu bukan setulusnya sebuah hati....
bahagia ini hanya SEMENTARA...

bila aku pandang yg laen, kau takot aq akan mengecewakan kau...
hati tak penah menyimpang, sb aku TULUS pd kau...
tp bila suma nya da berakhir,
rupa2nya kau tinggalkan aku tanpa sesiapa dihati....

baru aku sedar,
kau tak tulus terhadap aku...
kau cemburu bkn krn kau takot kehilangan aku,
tapi kau takot kau akn kecewa...
tapi bila kau kecewakan aku....
ko tak pnh pn pikir,
ape perasaan aku.....

tu la manusia, kata2 n janji manis kalah madu..
HARI INI tak sama macam HARI SEMALAM...
dan jangan kau kecewa, bila aku mulai kata TANGAN yg memeluk tubuh awak ni la akan MELEPASKAN awak bila awak BUKAN MILIK saya lagi.....


" maafkan ary, bila wat D kecewa bila ary ckp mcm ni..."
maaf tapi ini lah realitinya... bukan sekali dua ary dkecewakan.. maaf
bkn ary nk samekn awak ng owng2 mereka, ni la hakikat tanda ary perlu beringat,..

Jumaat, 24 Jun 2011

cantiknya dia...

jam kul 02.00 pagi, aq n kekwn aq g kuaq makan.. pas mkn kitOwank kuaq jejalan cari pasal. jalan punye jalan kitOwank masOk JALAN SAYANG. peh, macam tak percaya aq upenye kat tpt aq ramai hamba Allah sepesis ni..sebijik la da mcm LORONG HAJI TAIB kt KL. macam2 style dowank ni... kitOwank lalu sowang2 dOk lambai2 panggil. duk aq usha tgl downg sowank2.. aq tepikat kat sOwank ni, duk dlm kete.. hanya menampakkn betis aje dr pintu kete... tau dak nape aq sukew die...?
sebab die nampak cute, rambOt blah tepi.. muke manis gilew.. bOdy die,.. peh!! dasat...WoO~
 aq sempat lambai die aje dr tingkap kete...
papepOn aq mmg puji kaum ni, sb downg punye cantik tu da lebih dr owng perempuan tulen.. mmg cantik, sudah lah tinggi, langsing, body n kulit pon da halus mcm pompuan so tak pelik kan kalo lelaki yg frust ng pompuan akan g kat nyah/pondan ni...

aq tak kn penah hina ape pon ciptaan-Nya krn setiap ape yg terjadi ade sebabnye... n ade hikmah yg mungkin owng laen tak tau... hanya diri yg empunya aje yg tau... so jangan la hina insan2 ni..

lastly, aq nk cakap lagi..
" KOWANK MEMANG SANGAT CANTIK..."

Khamis, 23 Jun 2011

O.K ke K.O ?

aq ni OK ke x ni? nape aq nk rase mcm ni???
hey damn r!!! SHIT~
bukan ke aq ni HATI BATU..
wat da hell to be feeling
buat ape nagan L.O.V.E
ape tu RINDU?  SAYANG?
pastu rase kecewa?

vavi la!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sabtu, 18 Jun 2011

kisah dongeng- stacy

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Jumaat, 17 Jun 2011

aqUe bukan membenci kamu

bile aq mulai pulang segala yg kau beri,
segala yg penah aq jadikan sebagai pengubat rindu di setiap hari2 aq tanpa kau
dan meminta semula ape barang yg penah aq bg tuk tau tatapi atau kau dakap n kau tatap bila tiada aq disisi,
tu bukan bermakna AQ MEMBENCI KAU..
tidak.. sebab aq bukan mcm tu...
tiada dendam di dalam hati, sebab aq da merelakan semua yg terjadi antara aq dan kau...
ape yg ade aq SEMAT ke dlm hati...
bila mulut berkata KEMARAHAN
bkn bermakna aq BENCI..
tapi ini lah rasa KECEWA..
kecewa krn aq merasakan, kenapa aq bertemu dan  mencintai kau lebih dari segala2nya lebih dari diri ini..
mencintai kau wat aq bahagia n derita.. tp aq tak kn persalahkan sesape, mungkin inilah yg dinamakan TAKDIR... ENTAH la...............................ah., biarkan lah mase tu tentukan. n kau nk pikir aq mcm mane, pikir la.. aq tak kesah tu sume..
pape pOn niat aq memulangkan sume supaya KAU MEMBENCI AQ. dan BUANG AQ JAUH2  dr hati kau..
aq mahu barang aq sbb aq tak nk suatu hari nt kau gadOh ngn insan yg kau syg kerana malihat sume yg kau simpan tentang aq..biarlah kita TERPISAH n BERGADUH begini dr kau bergaduh ng owng yg kau syg... hOpez aq, kau selalu BAHAGIA dgn pilihan kau n hidop kau...

tulus..

Sabtu, 11 Jun 2011

" cubaan hari2 ku"

malam tu mse aq keje tibe2 aq se berdebar, tgn aq mengeletar... nape ni???
eh, tak ade pape la...aq mengabaikan rase ni teruskn wat keje sampai la kul 12 mlm, aq punch card n on9 fb mcm bese smpai kul 3pg.. habis aq on9 aq tdo mcm bese, kul 10 pagi aq bgon tdo... aq terasa bedebar aq, aq tak tau sb ape  sampai aq rase tak senang hati. Aq terus amek hp, tepOn mak berkali2 tapi mak tak angkat...
"ah mak ni salu sgt mcm ni!!" aq pOn terus tepOn abah..
"aloo, abah katne?"
"abah kat balai pOlis ni, buat repOt, pusat serenti ade rusuhan. downg bakar.."
"ape?? hehehe bia btOl abh ni?"
"eh gelak lak ko ni.. betOl la...,mlm td,"
"hm, abah ani tak sedap aty, mak mcm mane?"
"mak tak sehat, sempOt n dmm"
"hah?"
"kO balik ea.."
"ok2.. ani tnye bOs dulu k."
aq tepOn Lau, supervisor production aq...die kate aq xleh cuti tapi kalo keje halfday bleh la...
aq pOn ye kan aje la... bergegas tros ke umh mak tak ingat nk makan ke ape..
ape yg aq pk, jgn la mak sakit mcm dulu... seminggu aq jage mak kt wad krn sempOt yg terok.

sampai kt umh, aq pakse mak g klinik...n hOspital. degil tOl la xnk.. risau aq dgr mak batOk2 n tercungap2.. hnye bgantungkn pam biru mak tu, wat aq geram je..

"abah pye tpt keje da tak ade kite mungkin akn berpindah"
" ape?? PINDAH???????? pindah mane???"
"mane2 la kerajaan cmpak kite... tak tau kt mane habis sume wit elaun ape sume tuk claim x ade,hangOs... ape kite nk makan da harapkn gji je la yg tak sberapa"
"la~~"

tbe2 pg tu abh dpt pnggilan
"aloo.. wslm, hah? ok.."
berita buruk lg, ATOK aq meninggal...
ya ALLAH besar nye cubaan, lepas satu2 masalah.. cukup la ngn mak aq yg terbaring sakit, atOk pula pergi... satu2 atok yg aq ada... kini aq da tak ade lagi mereka. tpt aq bermanje n tumpang kasih syg dr kecil.

2hari aq amek cuti, sehari kerana mak sakit.. sehari krn perginye atOk...
atOk.. kau sgguh baek dimata ku.. aq harap kau ditempatkn tempat owng2 yg beriman...
atok, permegian atok sedikit sebnyak membuat aq merasa bagaikn mimpi yg aq tak menjangkakan,..
kau terlalu aq syg..
tp aq merelakn kau pergi, krn aq tau DIA lebih menyayangi kau...
bila aq kucup dahi atOk wat kali terakhir, atok terlalu wangi... muka atok senyom mcm tidur...owng yg datang ramai sgt2.. penuh kubur atok..
mcm mane la sepnjng hidup atok.. sehingga atok di masukkn ke liang lahad pOn masih terbau wangi..
tp aq tau atok mmg garang tapi baek owngnye... kekandg die mbiarkn owng menindas die.. mentang2 la die tak pnh sekOla, owng tipu die mcm2.. tp tak ape atOk... atok hati mulia, sbb tu atok wangi.. wangi lebih dr bunga tanjOng..
kami syg atok selama2nye atok...
AL-FATIHAH

Khamis, 9 Jun 2011

ape? aq da berisi??????

ramainye dak aweq2 IPQC tegur aq da berisi.. huhuhu~ td aq g belakang, nk timbang beg crushing .. alang2 ade penimbang besar tu aq pon amek kesempatan berdiri kat ctu, hahaha~ bOs tak ade... line clear r..
ape? berat aq da naek??? huhuhu~~~ tp bagus gak leh aq hilngkan ckit tulang2 yg timbul kt bdn aq ni.. hahaha... tp yg aq lemah tang pipi aq ni, adOiyai da bulat plak.. aq keje malam2 ni kuat tul makan, kuat mkn, balik2 tidOr.. makan ... keje... peh... mmg tak pk ape, yg aq tau keje, tidO,makan.. tp tu la makin penat aq keje makin kuat aq smOke.. aq pOn da tak tau nk tahan macam mane da... melaen kn bile wit da tak ade... bwu la tak berasap,. hm~~


mOod: aqUe da berisi??? huhu

Jumaat, 3 Jun 2011

"bersama tapi X bahagia"

terpapar wajah kau aq lihat disitu, air muka mu... aq tak pasti benar atau tidak... "kau tak bahagia kan dgn dia..." tp aq tak mampu tuk ungkapkn kata2 ku takOt disalah ertikan. "kenapa kau masih bersama die sedangkan hati kau merana ketika bersama die?" dan "kenapa adanya  dia disisi wat kau rase makin tak selamat?" jadi ape fUnction die tuk dlm hidOp kau????
kalo itu sume yg kau rasakan dlm hidop bersama dgn dirinya....
sedang kau berdiri disana, aq lihat kau....
kau bagaikan seorang manusia yg tak ade pape... wajah kau melukis seribu kesedihan... aq tak mampu tuk menyapa, bukan aq tak nak... tapi aq tak nak kau fikir aq take care ko terlalu yg kekadang ley membawa perasaan sayang..
tapi aq harap, kau "okeh3" n "baek2" aje....
kalo tak bahagia, katakan pada dirinya, jangan kau pendam hati yg sakit, owng kate cinta itu indah...tp aq tak nk kau rase cinta itu derita, ada baek nye kalo kau SINGLE mcm aq sekurang2nye hidOp ko tak disakiti dr owng yg kau sayang...mmg la, kite sunyi bile tak berteman... tapi biarkan sunyi keseorangan dari sunyi tapi berteman,...  kau ade teman hidOp tapi ko still sunyi, kesorangan.. pape je kau laluinya sendirian....
jangan kau hidOp bergantungkan dahan yang rapuh...sb kau akan jatuh nanti...
kau jgn takOt hidup tak berteman, sb sumenye akn bersifat sementara... maybe die bukan tuk kau, wat ape ngan hidup kau kalu kau tak bahagia? kau bebaskan diri kau tu... bukan mata.. lihat kat sane, mungkin ade yg lebih baek....


lepax!!!

seharian aq lepak ngn ecah n jay (keningtegak n jay kasanova setupid)... rakan facebook. sape ley jangka kan pertemuan kite kat facebOok ley menjalinkan persahabatan di luar juga, huhuhu~ itu pOn maybe sb kO duk jOhor gak dekat area2 tempat aq kalo tak berjanggut la nk tunggu aq turun tpt kOwang mcm kawan aq si fUzy n ieja... maaf ye, hehehehe.... ade rezeki kite jumpe la kat KL ye.. ^_^ cume tak ley janji bile tiba masanya... bia tuhan tu yg tentukan, tapi papepOn kOwang jauh dimata ku tp dekat dlm hati aq selalu... sb aq sayang kOwank sgt2..

3hb JUNE 2011
aq lepak kat tanjung ng kOwang... lepaq kedai makan jai (kwn aq) aleh2 kOwang racun pikiran aq tuk ikot kOwang balik umh kOwang...  bile aq tanye, "dekat ke jauh? dr cni ke pagOh" kOwang ckp " dekat2..." mmg gilew aq bawak mOto memalam laju2 ke umah kOwang ... "BAPAK LA JAOH!!!" mcm ape kate dekat, patah pinggang aq rase bawak mOto ke sane.
tapi pe kate kO pOn betul gak, aq ni tak bese ag ke sane sbb tu aq terase jaOh... huhuhu~~

papepOn tuk kawan kUh ecah n jay, kOwang tak baek tau tipu aq aje ... mentang2 la aq tak tau jalan kOwank tipu aq gilew2... aq ta mOw caye muke kOwang kaki kenceng huhuh~~

tapi papepOn kowang ok aje... hehehe syOw kawan lepaq same.
laen kali kOwank balik cni   meh la melepax ag ... halO2 same gua yep!

sebelOm aq balek aq sempat pOSe ng dOwank kt umh ecah tu...  hehehe. yg penting aq dapat jumpe n bgmbar ngn kwn facebOok.. jadikan kenangan, yg esok lusa kita x pasti kn bjumpa ag atau x... takOt masing2 bz..


Rabu, 1 Jun 2011

aque kini

kilang yg aq kate tak suke ni skg da jd sebahagian drp hidOp aq, mane tak nye 12 jam aq kat c2,
12jam yg lebihnye aq tak dapat bahagikan antre diri sendiri, kuarge n kwn2...
tp bgOs gak, kepenatan aq ni leh melupekn aq segala yg merungsingkan pale otak aq ni....
yg membeku, mengeras sekeras batu...

LIFE aq sekarang baek2 aje.....
aq okeh, melangkah kehadapan....aq ade sukew same sowng budak ni...
hmmm... die ni bese tp menarik pd aq,,.. garang die mcm singe betine, takOt gak aq kekadng. puas gk tgn aq kne cubit ng die smpai biru2,..tp pepOn aq rindu kt die kalu 1 hari tak jumpe n gado ng die...
tp nyata nye die adalah milik owng, bukan milik aq...
bia aje la rasa ni tertinggal mcm ni...
mgkin ini yg terbaek wlopun aq tau dlm hati ni ade cinta n rindu tuk dirinya...

Sabtu, 28 Mei 2011

menyepi?

lamenye aq menyepi....
pepon aq mencari erti kehidupan sebenar....

nk tulis pOn tak ade mase sgt nt2 la aq story huhu

Ahad, 1 Mei 2011

kerana kita manusia biasa...
kita tidak sempurna,
walaupOn kita da cuba buat yg terbaik, 
tapi tak dihargai juga....


betullah sumenye kerana salah aq juga,
kerana terlanjur mencintai 
dan terlupa siapa aq... kerana dihanyutkan perasaan,


percaya lah. tuk dapat cinta bukan semudah perkataan dan percakapan....
walau segunung emas aq serah,
lautan api ku sanggup renang,
gunung yg tinggi sanggup aq daki,,
tapi hatinya bukan juga utk aq,..
ia tetap akan bukan milik aq...


aq menarik nafas sedalamnya...
terima suratan takdir,
aq cuba berpaut n melangkah semula...
setidak2nya aq telah melakukan yg terbaik selama bersama...
aq akn tinggal kesemua memori ini..
aq sematkan diruang hati yg terindah,
walaupOn ia seketika ku memiliknya..
ALHAMDULILLAH...
dulu aq penah berdOa pada Mu Tuhan,..
berikn lah aq kesempatan utk memilikinya walaupOn hanya tuk seketika...
rupa2nya mmg benar, Tuhan benarkn aq memiliki seketika...


syukur, Kau tunaikan permintaan aq ya Tuhan,..


mungkin die bukan tuk aq...
die bukan yg menjaga aq...
aq akn terus mencari yg tulus cintanya utk aq....
yg tidak berbelah bagi tuk aq...
yg sentiasa menjaga aku...

Sabtu, 16 April 2011

~aku si pelakun pentas dunia~

manusia....
adalah pelakun di pentas bumi, dan aq adalah salah seorang daripada kemu semua...
watak yg dilakunkan ada suka ade duka..
ada cinta, ada kecewa...
ada gembira ada tangisan...
tercipta lah sebuah cerita aq lakarkan dari hari ke hari....
dan aq juga salah sowng pelakun di pentas DUNIA yng dicipta oleh Illahi...
hari ni aq nk cer-citer...
aq melangkah mulakan hidOp tanpa dia...
mcm mane perit pOn aq tetap akan melangkah...
aq harus kuat...
aq tahu aku bOleh...

"jangan mencari cinta"
kerana ia tidak akan kekal....
"biarkan cinta itu datang sendiri..."
kerana itu yg akan kekal abadi...

cinta itu bukan kesakitan...yang perlu dialami,
walaupOn tak dinafikan aq mmg terasa sakitnya,
tapi aq percaya, setiap yg berlaku pasti akn ade hikmahnya...
aq sambOt dugaan ni ya Allah,..
aq telan, aku terima....
mOga die bahagian bersama owg yg die cinta...
mungkin aq bukan yg terbaek dlm hatinya...
aku tak kn memaksa....
aq akan pergi...
dan membiarkan kau pergi...
aku kan cuba damaikan hati sendiri....
thanks kekawan sb bg aq semangat, setelah aq hilang pertimbangan....
tuk lalui sisa2 hidOp aq.. thanks a lOt..

thanks jai,ecu,raden, bro am,aimi...
amek ko sampai 5 owng bg semngat kt aq sb dOwang wisau tgk aq mse dtg keje ritu.. hUk3~~
(^_^)

Khamis, 7 April 2011

darah B


mmg tak dinafikan tepat ape yg  die kata.... huhuhu~
n tentang kerja aq ni mmg suke berdikari, aq tak suke mintak tolong orang laen... bukan bermaksud sombong tapi aq rase mcm menyusahkan orang laen....so baek aq wat sendiri... and then mmg banyak menyusahkan  diri sendiri sb sbenarnye aq tak ley handle sesowng tanpa bantuan owng laen....
tp tu la hakikatnye aq tak suke mintak bantuan owng laen huhuhu~~ padan muke aq ....
sb tu aq selalu kne marah

Rabu, 6 April 2011

aku si hati batu..

si dia kate saya ..hati batu
sb saya tak nampak die sayang saya..
si die kate saya hati batu..
sb saya tak nampak ape yg die lakukan utk saya..
 dan hari ini  die menangis,
menangis mengeluarkan rasa kecewa kerana saya...
dan tiba2 hati saya yang batu.
pecah berkecai....
dan airmata saya pOn mengalir,
kerana sikap kerasnya hati batu sendiri...

maafkan saya kerana
hati saya keras lebih dari batu...
tapi percayalah titisan air semakin lame akan melekOkkan permukaan batu..
sb kasih sayang kamu itu umpama titisan air yang menitik dihati ku yg batu...
kamu akan berjaya lembutkan hati ini.........

Isnin, 4 April 2011

HARAPAN

setiap manusia ingin berjaya dalam bidang yang dOwang ceburi termasuk la aq.. alangkah bagusnya andai sebuah harapan itu menjadi kenyataan,,... tak kiralah dari segi kerja mahupon cinta.. harini aq hantar buku lOg kat ILP. keputusan lepas tak menghampakan hati aq... encik kate aq ley lanjutkan pelajaran lebih ag.. tapi aq tak tau nape tbe2 jiwa aq memberontak...

tak tau nape tbe2 memberontak tak tentu pasal....
jiwa aq meradang2 bile mak suh terus keje, pegang wit... yang abah plak suh teruskan ag belajar,..diri aq yg tak pnh puas n penat tuk meneruskan pelajaran melonjak2 bila ditawarkan belajar lagi... tapi aq jadi tak terima kenyataan bile aq kne teruskan pendidikan aq ke arah industri ag... 

KILANG LAGI???

bile aq dapat keje yg baek2? bile aq nak bertahan berjawatan kukuh bukan jadi kUli batak gilew2 cmni?
mmg tanpe diduga aq dapat jawatan technitiOn yg bukan senang tuk dijawat oleh seowng perempuan krn kekerasannye... sb ape aq ckp cmtu? kowang tau tak aq akn agkat lebih kurang 12kg/1 reel. n untuk  1 mesin 8 reel utuk 1 shift, aq agkt angkat. x3 mesin  yang beroperasi, 8x3= 24 reel.. keje 24 jam diri.. takley lgsung duk..

terfikir aq "sampai bile aq perlu makan gaji begini?"
bekerja kerah tenaga ni sampai ke tua??

sebab aq ade terpandang seowng makcik ni... die terlalu tua utk bekerja... naek basikal setiap pagi, sayu hati aq melihat keadaan'e....

 dimanakah ank2 nye? suaminya? 

kalo die seowang pencinta peng atau lessy dimane anak angkat nye???

dan dimana pasanganye?

dimanakah manusia yg berjanji akan bersama disamping nye tika susah senangnye?
keluarganya pula mana??

aq kasihan melihat die n aq terbayangkan diri aq nt bagaimana? ngan diri aq yg tak penah pikir utk berkahwin...berlaki.. bagaimana aq perlu lalui kalo aq tak fikir sekarang bagaimana keadaan aq nanti?
aq mesti lah kena berusaha sekarang supaya aq yakin berdiri kukuh di kaki sendiri tanpa berpaut pada sesiapa....

dan sekarang aq rungsing ~~
tapi ditenangkan hati dgn kata2 semangat, n thinking positif....
aq harap aq berjaya ............

Sabtu, 26 Mac 2011

SUPER JUNIOR

aq sekarang mmg ngah gilew kn kumpulan ni...
SUPER JUNIOR...
lagu downg sekarang ngah meletop..
SMART lagu dowang MIX english+kOrea
orangnye pOn smart2... hehehe mcm aq kahkah.. < perasan.. 



dengarlah lagu dOwang, layan~~

tension

arini aq kUaq dr kilang lewat dr waktu yg sepatutnye...tapi tak lah lame sangat lebih kUrang 15 min. Tu pOn tak kesemua benda yang aq settel tu benar2 settel... keje macam nak mati tapi tak diberi gaji... itu la aqUe alami hampir 2minggu sebelum aq benar2 habiskan LI aqUe ni..
aque melangkah pantas ke tempat Punch card.. kuAr dari gerbang pintu, terang......... membuatkan anak mata aqUe terus mengecil .. "aduH ai sakET nye urat mata aqUe" rasa pedih di anak mata~  
lantas pantas aqUe ambil kUnci mOtor dan start mOto, lajU semahU yg aq mahU~~~
aqUe memperlahankan panduan aque dan berhenti ke tepi jalan...
"abang. air kelapa ada lagi?"
"ada...nak berapa?."
"hmmm~ (fikir) 1 aje la bang.."
"ada air gula tak bang? gula melaka..."
"da habis la dik.... gula putih bley?
"bley la bang..."
"abang da nk tOp ke?" sampOk aq..
":) ha'a..... "
"awalnye? abg da la lame tak nampak? ngatkan da x bkk ag"
"tak la tOp awal pat abis pat la abg tOp...kalu habis kul 2, kul 2 la kalO tak pOn kul 3 abg top la.. tgk kalo air kelapa cepat habis ag awal abg tutOp "
"oooo~~" kata aq.
"berapa ni ?"
"rm1 aje"
"terima kasih"
"sama2"

aque trus kan perjalanan sambey minOm air kelapa ..
lega nya~~
untung nye kerja bagai nak mati.. memberikan sedikit rase ketenangan n membuatkan aq lupa seketika pada masalah2 aq..kUsut kUsut kUsut~
mlm semalam ada sesuatu yg membuatkan hati ni terasa akan terkilan n kecewa...
dan sbab tu la aq bantai sebantainya badan aq hari ni ngan kerja2 aq yg semestinye berat2 belaka..
awal pagi tadi kepala aq pening, berpUsing2 dunia aq rase sampai ade owng tegur nape muke aq pucat n berpeluh2.. "oo.. x pape ary oK aje...." balasku ng senyuman tahan sakit..

kerja dan air kelapa...
menenangkan aq dari kekusutan fikiran walauPon hanya sedikit...



Khamis, 24 Mac 2011

CINTA atau MATERIAL?

mmg tak dinafikan setiap pasangan yg bercinta memang ingin hidOp bersama.. kita nak pasangan kita tu faham kita, baek buruk kita... n sentiasa disisi kita sepanjang hidOp susah dan senang...

tapi penah tak kita terfikir?
mereka ingin hidOp dengan kita adalah kerana CINTA ke ? kerana HARTA BENDA...?
dia kata dia cinta anda sangat2.... die sayang kita sangat2...
tapi die mintak kita macam2, kereta... handphOne... mcm2..sedangkan kOwank makan pOn tercekik2,
tetapi demi insan tercinta kita sanggup lakukannya,.
mmg tak dinafikan aku jugak sanggup melakukan ape saja utk owang yg aku cinta..
tapi jangan biarkan diri  kita dihanyutkan cinta yang berpura2..
bukan dasar hati tapi dasar material...

hubungan yg berdasarkan materialistik ni tak akan sampai ke mana2.. bayangkan seOwang taukeh kayu balak.. yang gajinya ribu2,juta2.. tapi kalu asip ditarah aje tOkeh tu pOn leh bOtak pale wit mane yang tak habis jika sentiasa diambil tetapi tak ditambah?

mencintai tu biarlah lahir dr hati,yg ikhlas..
bukan kepada harta benda...
sb harta ni mmg tak penah cukup selagi kita masih hidOp...
kerana harta juga tak akan pernah membahagiakan seseorang...

dan, manusia yg bahgia bukan kerana adanya harta benda tetapi kerana adanya kasih sayang dan cintanya..
yang kekal dan tak kan pernah habis...

Ahad, 20 Mac 2011

kau kata kita kawan..

ko pnh cakap, 
kita kawan.....
tapi nape bile kO nk pindah jauh kO tak gtau aq?
aq dapat tau pOn dr mereka yg dOk 1 umh ngn kO...
cmtu ke kawan?
kate susah sng kita berkawan walaupon tak mampu tOlong dengar pOn da ok...
sekurang2nye amek tau..
bkn kita tak dduk berdua, mase tu kO ley je cakap yg kO nk pindah, tapi nape kO diam aje seolah2 mcm tak ade pape akan berlaku... aq rase kita "Ok" aje.. 
jangan la membelakangkan hubungan persahabatan, walaupon aq tau ko maybe tertekan hingga nk kUaq dr keadaan kO skg tp sekUrang2nye bg la tau sb aq adalah "kawan" kO..

Sabtu, 19 Mac 2011

pengOtor dan mat motOr

pengotor
la ni aq nk stOry pasal owang pengOtor ni....
aq paling ANTI la ngan owang yang pengotor ni...
nak2 ag tang ketiak tu...
masya-Allah ang tak pakai deOdorant ka?
 hidOng aq kembang kempis terCungap2 mintak Udara segar...

" mintak nyawa.....mintak nyawa..... "

muka ang cUn beb... ada rUpa tapi kalO ang tak pandai jaga penampilan mana2 owang pOn tak nak dekat ngan ang... tu ang kne sedar,.. penampilan, gaya, cara itu menunjukkan keperibadian ang....
kalo ang pUnye bau badan da owang tak selesa cmne la owang nk datang dekat ngn ang, nk bcakap ng ang...

senang citew la.. kalo ang tak cantik, tak machO tapi kalo ang pembersih ramai owang akan suka ang...
paras rupa tu hanya sementara je beb... sOk lusa bekedOt sume..
yang kekal tu sikap, peribadi kOwang...

mat mOtor
den tau la ang ada mOtor tp jangan la nk KECAH sgt dOk 

perah sana..perah sini....

kang aq panggey kO jakOn kang ko marah.... aq ni ade mOtor gak,.. owang laen pOn ade mOtor, kalo setakat mOtor EX Honda ko tu, g jalan r~~
harge tak SEBERAPA tp kerek adjUst ekzOs bUnyi nak macam KAPAL nk karam pOn ade
laju belagak mcm bawak NINJA, KAWASAKI...
sedar la brader, hang tu mampu bawak honda jek, tak mampu nk pegang ninja or kawasaki,
sebab ape aq ckp cmtu?
sb kOwang ni hidOp pon mak bapak kOwang yg tanggung...
silap2 wit minyak mOtor n tOpup henpOn pOn mintak mak bapak...
ade mase kOwang dOk tepi tembOk bOrak tak ade faedahnye..
kalo nampak aweq lalu pantas aje mUlut "suit2"..
hUh... 
sedar la brader...
hidOp ini bkn utk hari ini.

Jumaat, 18 Mac 2011

aku SUNYI

SUNYI HIDOP NI...

bila aq rase tak punya apa2...
adakah aq punyai cinta?

tapi nape aq rase sunyi?
aq rase tak ada sape care hidOp aq,
amek tau sihat n saket aq...

terasa bagai nak lari...
melangkah lari jauh2, meninggalkan semua yg tak perlu aq rase n merasakan,
bertemankan airmata,
tapi perlukah aq menangis
menangih kasih dari orang?

orang cakap,
kalo seseorang itu sayang n kasihkan kita,
kita tak perlu merayu2 padanya...
die akan tau tanggungjawab die,..

die tak kan diam
bila kita menyepi,
die akan gila...
bila kita berdiam....
die akan risau bila kita sakit,
die akan risau bila die tak ade ketika kita memerlukannya...

awak wat saya terasa tak dihargai......
itu yg nyata,
saya bagaikan keseorangan...
dan saya selalu merasakannya...

SEPI !!!!
SUNYI !!!

Isnin, 14 Mac 2011

Old skOoL vs New skOoL

 kata dari owang2 lame n jawapan dari budak2 zaman skg...

oldskOol : "jangan makan kaki ayam,leher ayam... nanti kawen pale kOwang teleng"
newskOol: " eleh relek la makan aje, tak salah pOn .. xade maknenye teleng yg sebenarnye die nak makan leher n kaki ni.." huhu~

oldskOol: "jangan dUk dpn pintu... nanti tak ade owang datang minang "
newskOol : " hek eleh, otai2 aje la dUk tangge yang sbnrnye die payah nak lalu tu pasal die x bg dOk cni~ "

oldskOoL: "jangan nyanyi kat dapOr nanti kawen ngn lelaki tUa"
newskOoL: " eleh.. die tak bg nanyi sebab takOt kOwang  masak hangUs nanti "

oldskOoL : " jangan makan beralas pinggan laen nanti kO amek laki owang "
newskOoL: " eh ade plak cmtu....nanti aqUe mkn terabOr selekeh plak, biar r aq alas " huhu~

oldskOoL: " jangan pOtong kukU waktu malam, bUnuh mak"
newskOoL: yg sebenarnya die tak bagi pOtong sebab nanti kOwank tpOtong jari sebab gelap... da gi la pasang lampu dulu bwu leh pOtong... hekhek


sambUngan'e nanti...
aq pk ag k.. hehehe

Ahad, 13 Mac 2011

SEDETIK LEBIH- Anuar Zain Ost Hikayat Merong Mahawangsa

Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa

Kasihku…ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya
Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu
Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu…